lørdag den 18. februar 2012

Be adventurous!

Jeg kan afsløre, at forberedelserne til mit forsøg på at bestige Mt. Aconcagua så småt er begyndt, selvom der er ca. 11 måneder til afrejse mod Argentina.

For ca. 3 uger siden deltog jeg på Topas´ rejsebazar i Øksnehallen i København. Der fik jeg mulighed for hilse på Jakob Urth, turlederen fra min Kilimanjaro tur, og se billeder fra Aconcagua ved lørdagens programindlæg. Jakob er nemlig også turleder på Mt. Aconcagua bestigningen, så jeg fik mulighed for, at stille et par spørgsmål omkring min forberedelse. Et af rådene var at forsøge at øge max. iltoptagelse (kondital, så det skal der arbejdes på også.

Ellers har ventetiden blandt andet gået med at få lavet forskellige tests ifm. min astma. Astma professor Vibeke Backer har haft fornøjelsen af at teste mig, da jeg skal bruge en dispensation ifm. min sport. Men det er en helt anden historie. Desuden er det vigtigt for mig, at have astmaen under kontrol og at være velbehandlet for at kunne leve "fuldstændigt normalt" og kunne gøre det her blandt andet.

Nu til en anden nyhed. I sidste uge modtog jeg en meget overraskende mail fra Peak Performance i Stockholm, Sverige. Deres Sponsoring Manager havde hørt om min næste udfordring og eventyr. Han kunne meddele mig, at Peak Performance gerne vil hjælpe mig med noget beklædning. Jeg er dyb taknemmelig og begejstret på en og samme tid.

Se mere om Peak Performance på deres hjemmeside: http://www.peakperformance.com/Life-Culture/Be-Adventurous/

Be adventurous!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar