søndag den 4. november 2012

Udstyr, grej og andet til mit bestigning af Aconcagua

Privat foto

Som lovet i mit forrige indlæg skal vi kigge lidt på det udstyr og grej jeg har fået samlet mig. Jeg har efterhånden fået samlet en del, udover det jeg havde i forvejen ifm. Kilimanjaro bestigningen.

Ting jeg mangler fortsat:

-       Scarpa Phantom 6000 støvler (bestilt, men ikke modtaget endnu)
-       Crampons (er i tvivl om jeg skal leje dem i Mendoza)
-       Is økse (tror jeg lejer den i Mendoza)
-       Varme gore-tex handsker
-       Fingre varmere
-       ThermaRest luft madres
-       En kop/skål og en tallerken
-       Tynde indersokker
-       Tislet produkt

Det sidste er et hjælpemiddel, hvis man som pige sidder i teltet og skal tisse i en såkald Pee bottle (det biver nok en af mine Nalgene plast drikkeflasker med stor åbning, som kommer i brug til dette) Det gælder bare om, at holde styr på hvilken flaske og informere min telt makker om det også.

Udover beklædning og udstyr mangler jeg fortsat, at kigge på hvad jeg skal medbringe af mad. Frysetørret mad til 5 aftener og vistnok 2-3 gange frysetørret morgenmads produkter.

Derudover mangler jeg fortsat en masse småting, som er lige så vigtigt som de store.

Lad os se på noget af det jeg har fået anskaffet mig:

-       The North Face Zero pants (gore-tex bukser med seler)
-       The North Face fleece bukser
-       The North Face Himalaya dun parka (meget meget varm dun jakke)
-       The North Face mittens (varme dun luffer)
-       Peak Performance Black light jakke med skum fyld
-       Black Diamond balaclava
-       Black Diamond pandelampe (en ekstra pandelampe)
-       Black Diamond sammenfoldelige carbon vandrestave
-       Julbo Glacier solbriller
-       Julbo Orbiter Zebra Glacier goggles
-       Deuter 60 + 10 liter rygsæk
-       Icebreaker baselayer 260  trøjer (langærmet uld trøjer)
-       Haglöf vandrestøvler
-       Snow Peak Spork (en krydsning mellem en ske og gaffel)
-       Flere uldsokker

North Face Himalaya dun Parka

Ingen kommentarer:

Send en kommentar