søndag den 2. juni 2013

Udfordringer, skader og allergi

Med kun en uge til halv maraton føler jeg mig langt fra klar. Min fodskade er begyndt at drille mig igen. En temmelig øm højre foden efter en træningsløbetur lige præcis der, hvor min skade var. Samtidig har jeg været hårdere plaget af allergi end jeg plejer med udslæt på huden også, udover de hævelse omkring øjnene, snue og nysen. Så antihistaminer, øjendråber og selvfølgelig astma medicin har været en fast bestanddel i min taske/rygsæk.

Alt i alt, langt fra den forberedelse jeg har kunnet tænke mig. Så mine forventninger til målet nu, er at fuldføre de 21.1 km og helst uden skader, da jeg skal i gang med de fysiske forberedelser til en bestignings/vandre tur opad. Om ca. 5 uger går turen til Japan, hvor Japan´s højeste bjerg Mt. Fuji venter. For at jeg skal kunne nyde turen mest muligt, ønsker jeg at være i så god form som muligt, for at have et så stort overskud mentalt på turen.

Jeg ved, at Mt. Fuji er et helt andet bjerg og langt lavere end Mt. Kilimanjaro er. Men jeg husker, hvor hårdt jeg synes nat bestigningen var mod toppen. 

Nu er der kun at håbe for det bedste næste weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar