søndag den 13. juli 2014

To måneder til ultra halv marathon i Petra


Nu er der kun to måneder til ultra halv marathon i Petra. Siden mit sidste indlæg har græs pollen allergi virkelig været min store udfordring. Rekord høje pollen tal har gjort det svært, men dog ikke helt umuligt i mit tilfælde, så jeg føler mig enorm heldig.

Privat foto.
Træningen er delvis foregået indendørs, på løbebånd og hjemme på min spinning cykel. Ellers er træningerne planlagt på det tidspunkt på dagen, hvor der er færrest pollen. Astma allergi app og artikler i astma bladet har hjulpet. Løbetræningen er foregået med kasket på, da pollen sætter sig i håret og solbriller på, for at udgå så mange pollen som muligt i øjnene. Dernæst er astma medicin og anti-hestaminer dosering justeret efter forholdene, men alligevel er jeg ikke gået fri for symptomer. Nysen, løbende næse, klæen i ørene og øjne samt hoste. Hosten døjer jeg med endnu.

Siden slutningen af juni har jeg også været så heldig at få nyt træningsværktøj som samtidig måler almindelig aktivitet også, Polar´s nyeste topmodel V800. Mit træningsværktøj fortæller mig alt hvad jeg behøver at vide om min træning, restitution også videre.
Polar V800 til opladning og synkronisering
I slutningen af juni fik jeg lavet en fitness test, den viste at jeg havde en moderat kondi. Noget jeg faktisk godt kunne leve med, havde faktisk frygtet, at det var værre. Nu 3 uger senere har jeg fået målt det igen.  Der er ingen ting som motiverer mig mere end at se fremgang. Estimeret VO2max er gået op og hvilepulsen er gået. Vi er stadigvæk langt fra mål, dog et skridt nærmere. Husk, at fejre de små skridt og nyde rejsen mod målet.

Privat foto.
Det er super rart, at se sort på hvidt, at det arbejde jeg har lavet, rent faktisk kan måles.

I nærmeste fremtid har jeg endnu en god nyhed. Den vil jeg komme ind på senere.

Jeg vil gerne takke Polar Danmark for støtten. Jeg er dybt taknemmelig.

Til sidst vil jeg ønske alle en rigtig god sommer. 

Billed lånt fra internettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar