lørdag den 13. december 2014

Jeg gjorde det. Del 1


 Jeg gjorde det. Men lige lidt fra før Space Coast marathon løbet.
 
Nu er det lige ved at være næsten. Marathon ligger lige rundt om hjørnet. I mit desperate forsøg på, at blive frisk, testede jeg noget natur medicin. Desværre var det ikke alt jeg kunne tåle. Mandag morgen vågnede jeg op med små knopper/blister på mine håndflader og på mine fodsåler. Det værste ved det var det kløede helt vildt, især på mine fødder. Bare det at strømperne lige rørte let, var det ved at drive mig til vanvid.

Det var den samme reaktion, jeg har fået før, når græs pollen sæsonen  har været på sit højeste eller hvis jeg har rørt ved nyslået græs. Og det var efter kun 2 dage med tabletter mod forkølelse og dråber mod ondt i halsen.
Privat foto: Udslæt/knopper
Jeg ved ikke helt hvilke at de to produkter, jeg reagerede over, men en af dem var det. Jeg skyndte mig mandag at droppe naturmedicinen, drikke en masse væske i forsøg på at skylle evt. medicin ud af kroppen. Samtidig fik jeg taget antihistaminer, som kunne tage den værste kløe og reaktion.

Min astma har jeg haft nogenlunde under kontrol med dobbelt op på den forbyggende medicin. Jeg skal dog sige at der har været nætter, hvor jeg har hostet. Men, det kunne være meget værre.

Så bare fordi noget er natur produkt, betyder det ikke nødvendigvis at alle kan tåle det og ikke risikere en allergisk reaktion.

Tilbage til marathon forberedelserne. Mental har jeg haft det lidt svært med ikke at få trænet de sidste par dage pga. sygdom. Inderste inde ved jeg godt, at der ikke var så meget mere fysisk jeg kan gøre. Træningen er forgået og det der skulle gøres, hvis det ikke var gjort er for sent. Der er ikke meget jeg kan gøre nu, end at blive ordentligt frisk til på den 30. november.

Til træningen og den fysiske form kan jeg sige, for dem som interesse sig det for tal og noget som er mere håndgribeligt end ”bare” krops fornemmelse. Mit estimeret VO2Max er steget med 2 henover sommeren og hvilepulsen er faldet med 3. Så det kan ikke være helt skidt med træning.

Nu gælder det de 42,2 km i Florida, Space Coast marathon. Jeg glæder mig, men har samtidig sommerfugle i maven.  For dem som tænker, hvad tænkte  hun dog på, da hun tilmeldte sig. Tanken har god dengang. Og nu gør jeg et forsøg på at gennemføre inden for tidsgrænsen. 

  
Nu er det snart marathon tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar