søndag den 23. november 2014

En uge til marathon

En uge til marathon.

Nu blev det så åbenbart min tur. Feber,  ondt i halsen og en smule snottet. Timingen passer mig ikke, men hvornår har man kunne bestille hvornår det var et godt tidspunkt at blive syg.

Min højeste prioritet er at forsøge at holde astmaen under kontrol. Dobbelt op på den forbyggende medicin, at jeg kan mærke små tegn på at det vil være en god ide. For alt i verden undgå at få hoste.

At løbe uden at have astmaen helt under kontrol og hoste, vil tage tappe alt for meget energi, og det vil være næsten umuligt at gennemføre 42,2 km tænker jeg.

I forbindelse med mit marathon i Florida har jeg været så heldig, at have fået lov til at teste Polar´s seneste model, M400. Jeg håber på, at få en masse data fra løbet jeg kan dele her på siden.


Jeg har de sidste par dage leget lidt med uret, for at lære det at kende inden racet. Mit motto, forsøg aldrig med nye tiltag på racedagen. Test skal foregå hjemmefra til træning.

Løbet bliver skudt i gang søndag morgen kl 6:30. Så det betyder at morgenmad skal være indtaget senest 2 timer før. Da jeg ikke kender morgenmaden eller ved om der er morgenmad allerede midt om natten, da der også er transport tid ud til selve startlinien. Derfor tager jeg også mine egne energibarer (RawBite) med til Florida og planen er at købe lidt "parat" havregrød (der skal bare hældes lidt kogende vand på og lad stå i et par min) pyntet med lidt banan og rosiner.

Jeg vil senere i min blog komme ind på eventyr og planer for 2015, men først 42,2 km, The Space Coast Marathon om en uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar