fredag den 1. juli 2011

De små, men ikke ubetydelige detaljer ved forbyggelse

Et lille udpluk af det der skal med i toilettasken
Som lovet i min forrige blog er jeg begyndt, at kigge på de praktiske og mindre ting i forbindelse med Kilimanjaro turen, men bestemt ikke uvæsentlige, snare tværtimod. Føler jeg har rimeligt godt styr på grej lige nu og jeg har besluttet ikke, at tage chancer med malaria, så var en tur forbi apoteket med recepten på Malarone (piller mod malaria).

Her er min pakkeliste over de små ting:
  • Malarone
  • Faktor 50 solcreme, allergitestet og uden parfume
  • Faktor 50 stick til læberne, allergitestet og uden parfume
  • Antihistaminer (piller og øjendråber)
  • Astmamedicin
  • Apotekets Alcogel (bakteriedræbende gel)
  • Myggespray
  • Nalgene plastikbeholdere med skruelåg (er vandtæt til piller og andre små ting f.eks.)
  • Compeed vabelplaster
  • Sportstape (til forbyggelse af vabler)
  • Ipren og panodil (mild smertestillende)
  • plaster
  • Øvrige toiletsager, f.eks. tandbørste, tandpasta, børste osv.
  • Måske lidt til forbyggelse og behandling af feriemave 

Nogen vil måske synes, at solcreme med faktor 50 er i overkanten, men vi kommer over skyerne, når vi bevæger os opad, plus jeg skal være i solen i mange timer. Sidst men ikke mindst, jeg kommer til, at befinde mig nær ved ækvator. Jeg vil hellere have en kulør tættere på den jeg har, når jeg forlader Kastrup Lufthavn, end at blive brændt af af solen.

Nu mangler der vist kun et par pasbilleder til brug for visum, som koster 50 US dollars og købes dernede, lidt dollars til lommepenge og drikkepenge til bærerne. Den fysiske form bliver også pudset af frem mod afrejse. Jeg er begyndt sådan for alvor, at gå med min rygsæk, både når jeg bevæger mig rundt i København og til træning for at vende mine skuldre til den ekstra vægt, jeg kommer til at gå med.

Jeg har også det sidste stykke tid, følt mig lidt som et egern. Ment på den måde, at jeg har gået og samlet ting til denne tur, som et egern ville samle nødder for at komme igennem vinteren. Det hele er så kommet ned i en stor duffel taske store som små. En duffel taske jeg i øvrigt havde tænkt mig skulle med på turen.

Også lidt lir til sidst. En NorthFace duffel toilettaske, som jeg faldt over, da jeg osede rundt i en frilufts butik til små ting. Man skal vel ikke gå ned på grej ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar