søndag den 26. juni 2011

En måned inden afrejse og jeg er super spændt.

Fotograf: Claus Boesen. Copyright: Anne Chen
Som så mange andre græspollen allergikere har/er jeg også ramt. Snøften, hoste, kløe og nys, men mest hoste. Antihistaminer i pilleform og øjendråber er blevet en fast del i tasken sammen med astma medicinen. Astmaen har også voldt mig udfordringer i forgangne uge. Har haft lidt svært ved, at finde tilbage til rette dosis af medicin, da jeg i forbindelse med min sport, har skulle have lavet en ny lungefunktionsmåling til brug for min dispensation. Det viser sig, at det kræver 6 uger uden medicin, for at få en reel måling og ingen træning inden testen samme dag, så det bliver først efter hjemkomsten fra Kilimanjaro. Men det er en helt anden historie.

Nu er der en måned tilbage, inden turen går mod Afrika. Og jeg er nu rigtigt spændt på, at finde ud af hvad jeg har kastet mig ud i, smiler. Bjergbestigning op mod 5.895 meter over havoverfladen til Uhuru Peak, som er det højeste punkt på bjerget. Hvorfor kunne man jo spørge selv og kunne jeg ikke nøjes med at kigge på bjerget uden, at skulle ud på en fysisk anstrengende tur med tynd luft oven i købet.

Det er en stor mundfuld, det indrømmer jeg, men ikke et mål helt udenfor rækkevide, men hellere ikke en tur med garanti for at stå øverst oppe 5-6 dage efter påbegyndelse på opstigningen. Jeg håber på, at lære lidt mere om mig selv og at flytte mine grænser for, hvad jeg tror jeg kan og ikke kan. Vil ikke undervurdere bjerget, selvom det ikke er et teknisk bjerg at bestige. Men alligevel en hård tur siger dem jeg kender, som har stået på toppen af Kili. Så jeg er super spændt!

Træningen står på 3 x interval træning i denne uge. Ikke voldsomt meget i forhold til min normale træningsvolume, kunne nogen måske finde på at sige. Det skal siges, at jeg har været nogle dage om, at komme mig efter 2. fællestræning med Chris. Mine ben var stive og ømme. Heldigvis havde jeg en aftale med min massør, Jesper i mandags, som fik løsnet lidt op i mine lægmuskler, musklerne over mine knæ og ydersiden af mine lår.

Så stor tak til Jesper!

Jeg vil i næste uge kigge på, hvad jeg skal have med af medikamenter samt rejse toilettasken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar