lørdag den 11. juni 2011

Vilje og mål

Mit vigtigste træningsværktøj, når det gælder kredsløb: Pulsmåler og ur
Min træning i denne uge har bestået af intervaltræning igen. Det er stadigvæk ikke min favorit træningsform. Det er kort, men hårdt. 40 min. inkl. opvarmning er det blevet til pr. træningsdag. Ja opvarmning, også med det varme vejr vi har haft. Jeg har dog haft svært ved, at komme af med varmen, svedt ekstra meget og pulsen er bestemt også blevet hjulpet i vejret.

I forbindelse med min træning har jeg taget Chris´ kampråb: Hu-ah! som han har introducerede mig for, til mig.  Definitionen af hu-ah kommer her :"Hu-ah! er evnen til at gøre de ting, man ikke har lyst til at gøre, men som man er nødt til at gøre alligevel." Citat Chris MacDonald.

Så hu-ah beskriver ret godt, mit forhold til intervaltræning. Men for, at hu-ah overhoved virker for mig, kræver det nogle basale ting. Det kræver, at jeg har fået nok søvn blandt andet og har jeg ikke det, gør det bare sværere for mig, at få passet min træning. På den positive side, en af de faktorer som gør det lettere for mig, at passe min træning er, at mit mål er meldt ud. Dvs. der er ingen vej tilbage, og jeg kan ikke bare bakke ud. Det gør en forskel på de dage, hvor lysten til træning kan ligge på et meget lille sted.

Jeg er også blevet spurgt om jeg er ved at være klar? Det har jeg lidt svært ved at svare på. Jeg har ingen tidligere erfaringer at trække på. Så jeg forbereder mig fysisk til en hård vandretur op og ned, samtidig forsøger jeg, at få så meget styr på min astma og allergi, så det har mindst mulig indflydelse på træningen frem til afrejse og selve turen. Der hvor jeg ikke har nogen kontrol er, hvordan min krop reagere på den tynde luft. Og på det mentale plan kommer Chris nok til, at spille en rolle på vej mod toppen.

Power walk på løbebånd med en god hældning i FitnessDK Royal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar