onsdag den 10. august 2011

Refleksion

Jeg er nu sådan for alvor kommet hjem fra Kilimanjaro.

Hverdagen kalder. Dog har jeg haft tid til, at reflektere lidt over en intens fysisk og grænseoverskridende mental, men smuk oplevelse.

Jeg håber, at alle er kommet godt hjem. At bærerne, kokken og guiderne har fået slappet lidt af og i fuld gang med, at samle kræfter til næste bestigning af Kilimanjaro. Mine tanker går også til ass. guide David, som blev syg på bjerget, og måtte forlade os på vejen mod toppen. Håber han er blevet behandlet og at det ikke var malaria.

Han har i øvrigt det mest fantastiske smil, du nogen sinde har set.

Trætheden sidder stadigvæk lidt i kroppen. Vablerne er blevet bedre og ømheden i knæene er næsten helt aftaget. Tilbage er kun endnu et par dage på Malarone, en masse minder og billederne, der skal sorteres. Rejsen mod målet har bestået af hård fysisk træning og med en stor mængde Hu-ahh! Dette kulminerede så med en kæmpe oplevelse i de skønneste naturomgivelser.

En ven skrev dette til mig inden afrejse. "The mountains are the playground of the gods, and they let us visit sometimes" på dansk "bjergene er gudernes legeplads som de giver os lov, at besøge engang imellem." En sætning, jeg virkelig tror på efter denne bestigning under perfekte vejrforhold.

Indenfor 48 timer efter igen at have dansk jord under fødderne, blev jeg spurgt om hvad mit næste mål er og hvilket bjerg jeg så skal forsøge at bestige? Til det spørgsmål kan jeg sige, at det har jeg ikke taget stilling til endnu. Jeg er ydmyg over, at have fået lov til, at komme i audiens hos Mount Kilimanjaro, Afrika´s tag. En af de 7 højeste bjerge på jordens 7 kontinenter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar