søndag den 28. juli 2013

Turen til Mt. Fuji-san i Japan. Del 1 ud af 3.

Søndag formiddag står jeg i Københavns Lufthavn ved baggage drop. Selve check-in har jeg gjort hjemmefra på computeren dagen i forvejen og med et mobil boarding kort er jeg klar.

Første delen af turen går til Helsinki i Finland, hvor jeg har to timer inden jeg skal boarde på et fly og 9 timer 30 min. flyvetur venter til Narita International lufthavn ca. 60 km udenfor Tokyo.

Narita International lufthavn
Efter det sædvanlige ritual med immigration og told kontrol går turen mod Tokyo i orange limousine busser, da det helt klart er den billigste løsning, 3.000 yen eller ca. 170 dkk for en enkelt billet. Taxa kørsel er ekstremt dyrt havde jeg fået at vide hjemmefra og en tur fra lufthavnen til Tokyo ville hurtigt koste mellem 20.000-25.000 yen/ca. 1.100-1.400 dkk.

Efter et par dage i Tokyo som jeg hurtigt fik brugt på sightseeing, sætte mig ind i metro tog systemet, som er ret nemt og er punktligt, når man lige får lært det og hænge ud med mine frivillige Livestrong leaders til en Japansk baseball kamp, baseball er en stor sport i Japan, er jeg klar til Mount Fuji. Bjerget har stået på min liste over ting/steder jeg gerne vil opleve.

Tokyo set fra Tokyo bugt
Aftenen før bestigningen går med, at pakke alt hvad jeg skal bruge på bjerget. Alt hvad jeg skal bruge af personlige ting, lidt mad, snacks og væske skal være i den 33 liter rygsæk jeg har medbragt og mit Polar RC3 GPS får lige den sidste batteri opladning, så ruten optages så den kan oploades senere.

Bestigningen af Fuji skal foregå over to dage, dvs. med en overnatning i mountain hut, så sovepose var ikke nødvendigt. Nu venter bjerget, Japan´s tag og som også er på UNESCO´s verdensarv liste.

Astmaen har det fint, dog skal jeg lige akklimatisere til den asiatiske sommer, som er varm og med høj luftfugtighed.

I morgen venter Mount Fuji.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar