onsdag den 22. januar 2014

Status på nytårsforsæt


Nu 3 uger inde i det nye år er jeg forsæt fast besluttet på, at komme i form og komme af med de overflødige kilo, som jeg har taget på under min skadesperioden. Udfordringer har der ikke manglet, en presset hverdag, en forværring af astma pga. forkølelse og selvfølgelig skaden.

I sidste uge fik jeg min 2. Knogleskintigrafi, en skanning jeg har været meget spændt på, CT og PET. En skanning som skulle vise om der var sket fremskridt omkring helingen af min stressfraktur i min højre fod, en Jonas fraktur. Heldigvis viser skanningen en let øget knogleremodellering. 

En Siemens skanner på Frb. Hospital.
Pga. skaden har jeg endnu ikke kunne genoptag min løbetræning eller anden vægtbærende styrketræning hvor fødderne bliver belastet f.eks. lunges og squads, hvilket mest pt. genere mig mentalt med kun 60+ dage til VM i halvmaraton i Københavns gader. Så januar er gået med fokus på forøget aktivitet i min daglig dag og fysisk træning i gennemsnit 2 gange om ugen. Så jeg er langt fra oppe på mit normale niveau, til gengæld jeg har fået en gadget som i den grad motivere mig til, at forøge mit daglig, ikke træningsaktivitet. På mit venstre håndled sidder et Polar Loop, som er blevet mit værktøj. 

Skærmbilled fra min Polar Flow app, en dag hvor jeg også har trænet.
Vægten er kun faldet en ganske smule, mindre end et halv kilo er det blevet til, så vægttab og at komme i form er lidt som spise en elefant. En bid af gangen.

Med det vil jeg ønske alle som er i gang med ønske om en mere aktiv livsstil god vind og klø på for det forsætter jeg med. 
Billed lånt fra internettet. Plan og virkelighed kan se forskellige ud.

I mit næste blogindlæg vil jeg løfte sløret for mit næste mål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar