onsdag den 25. maj 2011

Status opdatering 9 uger inden afrejse mod Tanzania.

Jeg er flere gange i løbet af ugen blevet spurgt, af forskellige mennesker, om mit næste store mål efter Kilimanjaro.

Da jeg endnu ikke har nået målet om at stå på toppen af Kilimanjaro, er jeg ikke vild med, at skulle fokusere på et endnu større mål efter Kilimanjaro. Et mål af gangen. Jeg er også lidt bange for ved "jagte" nye mål hele tiden, at jeg glemmer, at nyde vejen frem mod mål. Jeg mener, følelsen at have nået målet er så kortvarigt, i forhold til forberedelsen og arbejdet for at nå dertil.

Nogen har spurgt om hvad det næste bjerg jeg vil prøve at bestige er. Hvilket bjerg jeg ønsker, at bestige ved jeg slet ikke, eller om jeg overhoved ønsker, at kaste mig ud i flere bjergbestigninger. Dette er min første rigtige bjergbestigning og det er første gang, jeg skal prøve kræfter med højderne. Jeg har vandret forskellige steder i verdenen, USA, Island og Kina, men aldrig over 3.100 meter over havoverfladen (moh), og det er måske nok for mig med vandreture, hvem ved?! Det kan kun tiden vise.

F.eks. sidste sommer gik turen blandt andet til Island. En stor oplevelse med smuk men barsk natur, vulkaner, meget omskifteligt vejr og lyst næsten 24 timer i døgnet. En vandretur op på toppen af et fjeld ca. 900 moh, med udsigt over Reykjavik by, og en vandretur i smukke Landmannalaugar, blandt en helt masse andre aktiviteter såsom, bådtur på en glacier lagune og gåtur op ad trapper til toppen af det 62 meter høje vandfald, Skoga Foss.

Derefter gik turen så videre til det amerikanske, nærmere Seattle, i staten Washington i det nordvestlige USA. En dags vandretur, med perfekt vejr og ikke en sky på himlen, op til Camp Muir i 10.000 fods højde eller 3.038 meter på Mt. Rainier i Mount Rainier National Park med lidt snyd, da udgangsstedet var i 5.420 fods højde (1.662 meter) ved Paradise Ranger Station, hvor biler og busser kan komme op til, og ikke fra Rainier Base Camp.


Kort over turen op af fjeldet og graduering af sværhedsgrad. Det sidste stykke var en 3 ud af 3.

Landmannalaugar
Landmannalaugar camp
Lannmannalaugar indkøbscenter hvor alt fra kaffe til frysetørret mad kan købes.

Ranger Station på Mt. Rainier
Mt. Rainier, Mount Rainier National Park i staten Washington

Ingen kommentarer:

Send en kommentar